یادداشت نوجوان | بچه‌ها سلامت باشید
  • کد مطالب: ۲۲۳۵۵۸
  • /
  • ۲۳ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸

یادداشت نوجوان | بچه‌ها سلامت باشید

خوب است بدانید به آن دسته از بیماری‌هایی که مراقبت و درمان آن‌ها سخت و دشوار است بیماری‌های صعب‌العلاج می‌گویند.

پس از نام و یاد خدای بخشنده و مهربان، سلامی گرم و صمیمی تقدیم می‌کنیم به شما دوستان عزیز کوله‌پشتی.
امیدواریم حالتان خوب و دلتان از هر غمی رها باشد.

دوستان عزیز و پرانرژی ما، اگر از ابتدای اردیبهشت تقویم را ورقی زده باشید، حتما در مناسبت‌های مهم این ماه بجز روز هلال‌احمر و روز فرهنگ پهلوانی، روز بیماران صعب‌العلاج را هم دیده‌اید.

خوب است بدانید به آن دسته از بیماری‌هایی که مراقبت و درمان آن‌ها سخت و دشوار است بیماری‌های صعب‌العلاج می‌گویند. بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت، تالاسمی، بیماری پروانه‌ای، هموفیلی، ام‌اس و ... که به مراقبت‌های ویژه و داروهایی خاص نیاز دارند.

اگر در خانواده یا اقوام با این بیماران برخورد داشتید، بهتر است آرام، مهربان و دانا باشید و هرگز با آن‌ها بازی‌هایی را که برایشان خطرناک و آسیب‌زننده به شمار می‌آید انجام ندهید.

مثلا اگر بیماران هموفیلی زخمی شوند، خونشان بند نمی‌آید و حتما باید آمپولی بزنند که خونشان را بند بیاورند. بیماران پروانه‌ای با کوچک‌ترین لمس پوستشان می‌شکند و زخمی می‌شوند.

خون بیماران کلیوی هرهفته باید با دستگاه دیالیز از سموم تصفیه شود تا بتوانند به زندگی ادامه دهند. فراموش نکنید که جلو این بیماران خاص، هرگز خوراکی‌هایی را که آن‌ها نمی‌توانند بخورند نخورید!

دوستان بهترازجان کوله‌پشتی، این جمله را بارها و بارها شنیده‌ایم که سلامتی بزرگ‌ترین نعمت است. باید ارزش آن را دانست و در صورتی که بیمار شدیم، خودمان را نبازیم و امیدوار باشیم و سعی کنیم با رعایت آنچه پزشک می‌گوید و مراقبت و استفاده از داروها، سلامت خود را دوباره به‌دست بیاوریم.

یکی از راه‌های حفظ تندرستی و بیمار نشدن، ورزش و خوردن به‌اندازه و سالم است. پس همیشه غذای خانگی مادرتان را به خوردن یک ساندویچ ترجیح دهید زیرا ادامه دادن این راه با اینکه ممکن است خیلی خوشمزه باشد، سلامتی شما را از بین می‌برد.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.